"אני יפה?" – הכירו את הפירות והירקות המיוחדים
מתי בפעם האחרונה קניתם מלפפון קצת עקום או גזר דו־ראשי? מתי בחרתם את העגבנייה עם הפס באמצע? ומה לגבי הפלפל שלא יכול לעמוד זקוף כי פאותיו שונות? בשנים האחרונות גם המטבחים שלנו עברו שינוי חברתי ויחד עם הרצון של כל אחד ואחת מאיתנו להיראות כמו כל הכוכבים - יפים, רזים, שזופים, עם המון שיק ומעודכנים - גם המטבח שלנו קיווה להיראות מיליון דולר. התפתחות העולם הקולינרי – מחוץ לבית ובתוכו – ביחד עם התחזקות הרשתות החברתיות, יצרו אידיאל יופי חדש: המנה המושלמת. אנחנו ממלאים את המזווה במגוון מוצרים, קונים את מיטב ספרי הבישול, ומניחים במקרר ועל השיש את הפירות והירקות המובחרים ביותר, מיטב תוצרת הארץ. הרי הם יפים והם מצטלמים נהדר.
לכאורה כל מה שיכול להשתבש הוא סופלה שלא עולה, שניצל שנשרף או ריזוטו עשוי מדי, אבל כמו במקרה של תעשיית היופי והאופנה יש נזקים שאינם חשופים לנו. כ־40% מהתוצרת החקלאית שמגדלים בישראל נזרקת, לפעמים היא נשארת על האדמה ולעיתים מגיעה לפח, כך או כך, היא אינה מגיעה אל דוכני הפירות והירקות בשווקים, הירקנים או רשתות השיווק הגדולות. הפירות והירקות שאינם עומדים באידיאל היופי שיצרנו, אידיאל שאינו תואם לדרכו של הטבע שתוצריו מגיעים בגדלים וצבעים שונים, מושלכים והולכים לאיבוד למרות טעמם האיכותי וערכם התזונתי גבוה. בכל פעם שאנחנו בוחרים לקנות רק את התוצרת היפה ביותר, בלי להתייחס לאיכות אלא רק למראה החיצוני של התוצרים, אנחנו נהיים חלק מהבעיה. אנחנו מזיקים לחקלאים, פוגעים בצרכנים ותורמים למחסור של אוכלוסיות חלשות. הבחירה שלנו יכולה להיות ההבדל, ולצמצם את בזבוז המזון בישראל.
הכירו את הפירות והירקות שלא רואים בדוכנים ובפעם הבאה כשאתם הולכים לקניות, אמצו פרי או ירק מיוחד!
לרשימת הירקות המשיכו לגלול